1.מהם תנאי הסף לקבלה לצוותי ההתנדבות?

כעמותה ששמה לה למטרה להציג את חיילי צה"ל בעולם באור אחר מן המתבקש הוא שמרבית חבריה יהיו בוגרי שירות צבאי 6 שנים לאחר שחרור. יחד עם זאת בכל צוות התנדבות משוריינים עד 4 מקומות לבוגרי שירות לאומי או בעלי פרופיל צבאי שלא איפשר את שירותם. חשוב לציין כי העמותה פונה לכלל החיילים והחיילות באשר הם, ללא כל קשר אם שירתו בתפקידים קרביים או בתפקידים עורפיים.

2.איך עובדים המיונים לצוותי ההתנדבות והאם יש מפגשים לפני ההתנדבות עצמה?

בשלב הראשון שולחים קורות חיים דרך האתר שלנו, לאחר מכן מוזמנים לראיון אישי וירטואלי, אלו שעוברים את הראיון מוזמנים לקחת חלק בפרויקט "קודם בארץ" שלנו המתרחש לרוב כחודשיים לפני ההתנדבות עצמה (אם כי במשלחות דרום אמריקה ייתכן שיהיה זמן רב יותר בין ההתנדבות בארץ לבין המשלחת בחו"ל, כך לדוגמה המשלחת לקולומביה מתקיימת בסביבות מאי וההתנדבות בארץ שלה לרוב בנובמבר שלפני- זאת כדי לאפשר לתרמילאי "הגל העולה" לקחת חלק בהתנדבות בארץ וגם להתחיל את הגל העולה במועדו). פרויקט ההתנדבות שלנו בארץ אשר נקרא כאמור "קודם בארץ" הינו בין יומיים וחצי (לרוב מרביעי בערב עד שישי בצהריים) בהשתתפות כלל המיועדים וההשתתפות בו היא חובה.

בפרויקט זה אנו מתנדבים בכפרי נוער ברחבי הארץ בדגש על התנדבות חקלאית לרווחת ילדי כפר הנוער.  מעבר לנתינה יומיים אלו משמשים להכשרת חברי המשלחת ולגיבושם. לאחר יומיים אלו כל אחד חופשי לצאת לטיול הגדול שלו ומגיע לנקודה אותה סיכמנו עוד בארץ (לרוב נקודה מרכזית בעיר בה אנו מתנדבים ושם אנו מתאספים לראשונה) בתאריך ובשעה כפי שתואם בארץ.

3.נרשמתי ולא חזרו אלי, מתי ייצרו איתי קשר? ינעל דינק.

לכל משלחת מתחילים לזמן חצי שנה לפני מועד המשלחת עצמה כך שאם לדוגמה נרשמת למשלחת מקסיקו, ספטמבר 2024 תקבלו מאיתנו טלפון במהלך חודשים מרץ/אפריל.

במידה ונרשמת ולא קיבלת טלפון עד שלושה חודשים לפני המשלחת, תרגישו בנח לדבר עם נגה שלנו בוואטסאפ במספר 0515660051

4.לכמה זמן ההתנדבות במשלחת עצמה?

ההתנדבות עצמה היא בת שבועיים. כשלרוב במהלך השבוע נתנדב בבית ילדים או בית ספר מקומי ובסוף השבוע נתנדב עם הקהילה היהודית בעיר בה אנו מתנדבים. פרק זמן זה (שבועיים) נבחר מכיוון שהעמותה שמה לה למטרה להיות אטרקטיבית לכל מטייל ישראלי וככזו עלינו להגדיר תקופת התנדבות שתוכל לפנות למרבית התרמילאים ויחד עם זאת שתאפשר תרומה משמעותית. אין אפשרות להתנדבות לפרק זמן אחר (קצר יותר או ארוך יותר). חשוב לציין כי כל משלחת פועלת באותו המקום ובאותם בתי הספר בהם פעלו המשלחות הקודמות ליעד זה, כך אנו היוצרים התנדבות משמעותית יותר ואפקטיבית יותר.

5.על מי עלויות ההתנדבות?

כלל עלויות הלינה, האוכל, התחבורה במהלך ההתנדבות הן על חשבון העמותה. עלות ההגעה וביטוח אישי על בסיס המתנדב.יחד עם זאת חשוב לציין כי תנאי המחיה- האוכל והלינה הינם בסיסיים ביותר ומבוססים על ירקות ופחממות.

6.התראיינתי כבר ועדיין לא קיבלתי תשובה. מה עושים??

אם עברו 14 יום מהראיון ועוד לא קיבלתם תשובה זה לא תקין, נא ליידע על כך מיידית את נגה מנהלת ההתנדבויות שלנו על ידי הודעה לווטסאפ שלנו:   0515-6600-51  .שימו לב, לעיתים המייל עם התשובות מועבר לתיבת הספאם שלכם, נא וודאו קודם שם לפני יצירת קשר עמנו. תודה!

7. מה העקרונות המנחים של עבודת ההתנדבות?
  1. המשכיות- בכל שנה אנו חוזרים לאותם הילדים, לאותם בתי הספר, לאותן הקהילות. כך שהילדים בהודו לדוגמה בה התחלנו לעבוד ב2014 הם אות הילדים איתן נעבוד גם ב2024. בילאל שהיה בן 5 שהגענו לראשונה למומבאי כעת בן 14 משמע בכל שנה אנו חוזרים אליו ולעוד למעלה מ4500 ילדים כמותו ברחבי העולם ומשקיעים באותם הילדים בכל שנה. שבועיים היא תקופה קצרה אך שמכפילים אותה ב10 שנים זו תקופה שמקבילה לחצי שנה.
  2. יחס חניכה- היתרון המשמעותי שלנו הינו ביחס חניכה גבוה של 1 ל10 בממוצע (!) כלומר אם ילד מקבל בשיעור ממוצע במהלך השנה יחס חניכה של 1 ל30, במהלך תקופת ההתנדבות שלנו יחס החניכה גדל ב300% מה שמאפשר שיעורים אישיים יותר והבנת חומר טובה יותר.
  3. שימוש בשפה המקומית- יתרון אדיר שלנו, כישראלים הוא היכולת לתקשר עם הילדים, כמעט בכל מקום בעולם בשפתם. בכל משלחת שלנו 20% מהקבוצה הינם דוברי השפה המקומית. במקומות שאין ישראלים שדוברים את השפה המקומית, לדוגמה בברזיל, אנו נעזרים בצעירי הקהילה היהודית שמתלווים אלינו כסייעים וכמתרגמים
  4. מישחוק תהליכי למידה: עקרון המפתח בפעילותנו הוא שילד יכול ללמוד ולהינות בו זמנית.לכן האסטרטגיה בהתנדבות שלנו בחונכות חינוכית בארץ ובעולם היא דרך מישחוק מערכי למידה.
7.מה עושים בפועל בצוות ההתנדבות?

בדר" כ ההתנדבות תהיה בבתי ילדים ובתי ספר מקומיים ,תכני ההתנדבות מגוונים ועיקרם- מתן שיעורי אנגלית, חשבון, היגיינה אישית, ערכים, מוזיקה אומנות, שיפוץ וצביעה ועוד. חשוב לציין כי את תכני ההתנדבות אנו מתאימים בהתאם לצרכים ולא לרצונותינו לכן ייתכן שוני בין תכני התנדבות ההתנדבות בהודו לדוגמה לבין ההתנדבות בדרום אמריקה. תכני ההתנדבות נסגרים סופית עם ביקור "הצוות  המקדים"  למדינה- אשר מתבצע לרוב כשלושה חודשים לפני פתיחת ההתנדבות ומתאם סופית את המיקום, התכנים והלו"ז להתנדבות.

8.כמה מחזורי התנדבות נפתחים בשנה?

ב2014 שנתנו הראשונה לפעילות פתחנו את מחזור התנדבות הראשון שלנו בהודו שבמזרח הרחוק , בשנת 2015 הרחבנו את הפעילות גם לדרום אמריקה, בשנת 2016 הרחבנו את הפעילות גם לאפריקה (אתיופיה) , בשנת 2017 התרחבנו גם למקסיקו, גואטמלה ונפאל, ב2018 גם לדרא"פ וברזיל , ב2019  הרחבנו את פעילותנו לפרו ,אוגנדה, פנמה, וייטנאם ובורמה  , ב2020 ו2021 הרחבנו את פעילותנו לאורך שביל ישראל (אשקלון, בית שאן ואור עקיבא) בשמת 2022 התווספו גם קולומביה , אקוודור וקוסטה ריקה ב2023 הוספנו את אורוגוואי והמשלחת לפני צבא והצפי ל2024 הוא להוסיף גם משלחת נוספת במקסיקו (סן קריסטובל- מאי) ובהמשך גם בלאוס ובתאילנד.
כיום או פועלים ב: פברואר- דרום אפריקה | מרץ- ברזיל, אור עקיבא ואוגנדה | אפריל- אתיופיה, קולומביה ואקוודור | מאי-פרו  | אוגוסט- אשקלון | ספטמבר – נפאל, הודו מקסיקו גואטמלה , קוסטה ריקה ופנמה | אוקטובר- וייטנאם ובורמה | נובמבר – ארגנטינה | דצמבר – אורוגוואי

9.ניתן לקבל עוד מידע על משלחת לארץ ספציפית בה אני מעוניין?

ראשית, ישנו מידע בקטגוריית "משלחות" הנמצאת בדף הבית שלנו באתר, פשוט לחצו על המשלחת המעניינת אתכם. בנוסף ניתן לכתוב בפייסבוק- האשטג ואז את שם הצוות והמדינה עם קו תחתון מפריד בניהם- לדוגמה #צוות_דניאל_הודו, #צוות_מתן_גואטמלה , #צוות_תמר_נפאל וכדו' #צוות_גוחא_דרום_אפריקה.כך יקפצו לכם כל הפוסטים שעלו על הצוות הספציפי שמעניין אתכם. בנוסף ניתן לשלוח הודעה לווטזאפ הסופר זמין שלנו (רק מענה אנושיי, בלי בוטים ושטיקים) במספר 05-15-6600-51

9.מה זה פרויקט "בשביל ישראל" ?

בשנת 2020 הרחיבה לוחמים ללא גבולות את פעילותה גם ל"טיול הקטן", שביל ישראל עם 3 משלחות לאורך השביל בקרית שמונה, בית שאן וגבעת אולגה.

המשלחות לאורך השביל הינן קצרות יותר מהמשלחות הרגילות, והן נמשכות שבוע ימים, מיום ו' כולל שבת עד ליום ו' שלאחריו (גם במשלחות בארץ מוגש אוכל כשר ואין פעילות בימי שבת וחג למעט גיבוש והכנה) הדגש הינו על שיפוץ בתים באיזורי הזקוקים לכך בפריפריה החברתית גיאוגרפית של ישראל. כל משלחת מונה לרוב כ20 חברים. ואין חובה לטייל בשביל כדי להצטרף (אך כמובן מומלץ ולרוב חברי המשלחת מתאמים בניהם המשל טיול בשביל לאחר המשלחת)

10.עד מתי מתקיימים המיונים למשלחות?

כל עוד ההרשמה פתוחה למשלחת בה אתם מעוניינים באתר, זה אומר שעדיין ניתן להתמיין אליה.

בדרך כלל הממוצע הוא סגירת ההרשמה חודשיים לפני המשלחת, פרט למשלחת ברזיל אליה ההרשמה מסתיימת בנובמבר לפני היציאה לגל העולה, למרות שהיא יוצאת לפועל בחודש פברואר.


 11. אני מנסה להירשם ולא מצליח, מה לעשות?

ב99% מהמקרים, לא מילאתם את כל השדות בהרשמה. שימו לב שהזנתם טלפון ומייל, כי באמצעים אלו אנו פונים אליכם לזימון לראיון ולתשובות בתומו, אם עדיין יש בעיה אנו זמינים בוואטסאפ לכל שאלה 24/7). חשוב מאוד לוודא שהנייד שהזמנתם נכון כי דרכו ניצור איתכם קשר.

12.יש לי שאלה לגבי משלחת ספציפית אליה נרשמתי למי ניתן לפנות טלפונית?

עזבו שטויות ומיילים ,בואו להתכתב איתנו בווטסאפ, תאמינו או לא, נציגינו מחוייבים להחזיר לכם מענה (א נ ו ש י !!) תוך פחות מ24 שעות ולרוב אף הרבה פחות.. אשכרה.
במידה וניסיתם לפנות אלינו דרך הווטסאפ (0515660051) ולא קיבלתם מענה חוזר תוך 24 שעות (48 שעות בסופש) או המענה לא היה אדיב ושירותי נא יידעו אותנו על כך את מנכ"ל העמותה גילי בטלפון 054-491-7148 (נא לא ליצור קשר למס' זה בעניינים אחרים)

13. אפשר לקבל במרוכז את כל תאריכי המשלחות ל2024-2025?

בתחתית דף הבית ניתן להיכנס לדף הייעודי לכל משלחת בה אתם מעוניינים, בו תמצאו גם וידאו מהמשלחת ומידע נוסף. במידה וישנם כבר תאריכים מדויקים למשלחת (לרוב חצי שנה לפני המשלחת) תמצאו אותם שם, בכל מקרה ,נגה שלנו זמינה עבורכם לכל שאלה בווטזאפ 0515-660051